Powrót do szkoły – lekcje wuefu po pandemii

Podczas pandemii COVID-19 jako rodzice, nauczyciele, dzieci i można powiedzieć, że jako niemalże całe społeczeństwo odkryliśmy, że nauka w szkole jest najlepszym sposobem uczenia się dzieci i młodzieży i że szkoła to nie tylko nauka sama w sobie, lecz również nawiązywanie relacji, spotkania po lekcjach w parku i aktywność fizyczna.

Tak jak lekcje matematyki czy biologii podczas nauki w domu mogły bez większych problemów odbywać się on-line, tak w przypadku lekcji wuefu nie było już takiej możliwości: nauka zasad gry w piłkę siatkową czy ręczną to nie to samo co mecz na świeżym powietrzu lub gimnastyka w szkolnej hali sportowej.

Brak ruchu prawdziwym popandemicznym zmartwieniem

Przy obecnym globalnym spowolnieniu gospodarczym jest czymś naturalnym, że Covid-19 i jego konsekwencje są powszechnym tematem niemalże każdego większego rodzinnego spotkania. W czasie, kiedy duża część populacji jest zaszczepiona, wielu z nas zaczyna patrzeć na epidemiczny problem nieco szerzej: brak aktywności fizycznej oraz siedzący tryb życia w dobie pandemii stały się codziennością.

Wg Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), brak aktywności fizycznej jest głównym czynnikiem ryzyka zwiększającym liczbę zachorowań na różnego rodzaju schorzenia oraz zwiększa ryzyko przedwczesnej umieralności.  Statystyki z 2020 r. wskazują, że nieprzestrzeganie zaleceń dotyczących aktywności fizycznej jest przyczyną ponad 5 milionów zgonów rocznie na całym świecie.

Nie należy zapominać, że długotrwałe przebywanie w pozycji siedzącej jest niebezpieczne i niezdrowe, zwłaszcza w połączeniu z niewielką aktywnością fizyczną. W rzeczywistości taki tryb życia zwiększa ryzyko śmiertelności w takim samym stopniu jak palenie tytoniu czy otyłość.

Zgodnie z najnowszymi wytycznymi WHO, gdyby uprawiano wystarczającą aktywność fizyczną – odpowiadającą 60-75 minutom dziennie aktywności fizycznej o umiarkowanej intensywności – przeciwdziałałoby to zwiększonemu ryzyku śmiertelności związanemu z siedzeniem przez ponad cztery godziny dziennie.

Aktywność fizyczna w dzieciństwie i w wieku nastoletnim dzieciństwie przynosi wiele korzyści, wśród których wyróżnia się m.in.: zwiększenie odporności, poprawę koordynacji psychoruchowej; ćwiczenie refleksu i reakcji; sprzyjanie nauce dyscypliny i szacunku; sprzyjanie zwiększeniu koncentracji i samokontroli.

Wzmacnianie wartości (tolerancja, odpowiedzialność, wytrwałość); przyczynianie się do socjalizacji i przezwyciężenia nieśmiałości i trudności z obcowaniem z innymi; sprzyjanie wzrostowi kości i mięśni; tworzenie dobrych nawyków; korekta ewentualnych wad fizycznych.

piłka lekarska

Lekcje wuefu bardziej atrakcyjne niż kiedykolwiek

Dla nauczycielu wychowania fizycznego powrót do szkoły to nie lada wyzwanie: pedagodzy stają bowiem przed trudnym zadaniem, jakim jest zachęcenie uczniów do aktywności fizycznej po dłuższym czasie rozleniwienia, kiedy aktywność ta została zaniedbana i zapomniana.

Z pomocą przychodzą atrakcyjne i akcesoria treningowe. Chcesz, by lekcje wychowania fizycznego kojarzyły się Twoim uczniom z czymś modnym i nowoczesnym? To dobry moment, by pomyśleć o nowych skakankach, szarfach, hula hop, piłkach lekarskich do szkoły i innych sportowych akcesoriach, dzięki którym Twoje lekcje na nowo nabiorą kolorów.

Oferta akcesoriów przeznaczonych do użytku na lekcjach wychowania fizycznego w szkołach jest bardzo szeroka: począwszy od drabinek, a skończywszy na gwizdkach dla prowadzących zajęcia.

Warto dbać o to, by lekcje wuefu były dla uczniów czasem wyczekiwanym, na który czekają z niecierpliwością. A dostarczany dzięki nim zastrzyk sportu w młodym wieku to inwestycja na całe życie: raz wyrobione nawyki pozostaną nawykami już na zawsze.